perjantai 16. maaliskuuta 2018

Tuotteiden epäonnistuneet tyylit (kaupan kannalta vaikeista vuodenajoista)

Kaupat vaihtavat ainakin osaa tuotteistaan vuodenajan mukaan sopiviksi. Mutta kun joko lumi sulaa pois tai puista lähtevät lehdet, niin ihmiset joutuvat paljon karumpaan tyylilajiin ja ankeampaan elämään (jota kumminkin voi pehmentää: katso vuodenaikojen elämisen ohjeitani http://opisuomalaisuus.blogspot.fi/2014/02/vuodenkierto-ja-henkinen-hyvinvointi.html ). Silloin jos on juuri ostanut edellisellä viikolla hankiin tai lehteviin puihin sovitetun tyylisen tuotteen, niin se näyttää jotenkin katteettomalta tyyliltään, kuin se ei olisi kunnollinen. Ja niin kaupat mainostavat tuota eroa: tämän päivän lehdessä tavaratalo Carlson maoínostaa Hullun halpoja päiviä 15. -25.3 eli niihin aikoihin, kun lumi sulaa, mutta on vielä lunta. Siis juuri ennen huhtikuun karuutta.
Tuotteen tyyliin on kirjattu, miten ja mihin sitä käytetään. Karu tarkoittee usein karsittua, perusversiota tai raadollista, ei-taitavaa, ja niin se ei ole hyvä koko vuoden tyyliksi vaan pikemminkin notkahdus tavalliseen taitotasoon kuten huhtikuu ja marraskuu. Mutta kuten maalaus, joka ei ole sitä hienointa taidetta, niin tuotteen tyylikin vain viittaa vuodenajan elämänmenon tavalliuseen viisauteen eikä ole sen korvikkeeksi kelpaava.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Suosi lähellä tuotettua?

 Savonlinnan yritysten yhteydessä usein kuultu kehotus suosia paikallisia tuotteita sai uuden, paljon selkeämmin onnistuneen sisällön, kun j...